Cara Buat Ikan Masin

Imbangkan masam cuka dengan gula (saya gunakan gula merah, gula putih pun boleh) setelah itu masukkan cili padi, kismis dan lobak asin dan kacau2 sebentar dan. Resepi ini telah dikongsikan oleh puan ereen hadi. Tapi pastikan jangan jemur terlalu. Apabila air telah mendidih, masukkan ikan merah yang telah dipotong.

cara buat ikan masin
Cara Buat Ikan Masin storafh

cara buat ikan masin. Ikan masin gelama ni dgn ikan masin tengiri mmg jht betul.jiran yg goreng kite yg kt sblh mesti air liur. Silakan share resepi kalau suka. Kita akan jumpa di sambungan vid. Gunakan minyak yang sama, tumis bawang putih, bawang. Ikan terubuk masin sarawak pembangkit selera. Maka lebih berbaloi jika anda buat sendiri di rumah.

Resepi Ini Telah Dikongsikan Oleh Puan Ereen Hadi.


Dari azie 7/23/2012 6 ulasan. Kawan saya rosnani mengirimkan beberapa ekor ikan terubuk masin dari sarawak. Cara buat sendiri jeruk ikan masin tenggiri.

Tak Letak Pon Takpe Sebab Ikan Masin Dah Masin;


Simple tapi di jamin sedap melatopp😍. Bila bawang mula berwarna kuning atau sedikit garing, tambahkan air. Cara membuat ikan masin talang.

Ikan Masin Kembung Sedap Dimakan Dengan Nasi Panas.


Untuk pemancing yang tak tahu nak buat apa dengan talang ni? Discussion in 'laporan atau coretan trip memancing, gathering dan' started by atm13, feb 4, 2013. Esoknya, bilas ikan, masa ini kita kena sesuaikan rasanya.

Samada Stim Ataupun Goreng Dan Perahkan Limau Bersama Cili Padi.


Kalau nak cuba macam yang saya buat, macam resepi dibawah. Maka lebih berbaloi jika anda buat sendiri di rumah. Hai lama tidak bersiar…hari ini sy masak sambal kesukaan ramai tapi dengan cara hj kitchen.

Gunakan Minyak Yang Sama, Tumis Bawang Putih, Bawang.


Kita akan jumpa di sambungan vid. Imbangkan masam cuka dengan gula (saya gunakan gula merah, gula putih pun boleh) setelah itu masukkan cili padi, kismis dan lobak asin dan kacau2 sebentar dan. Silakan share resepi kalau suka.

Popular Posts

Asasi Undang Undang Uia

Kadar Tol Llm Gov My

Snow Walk Shah Alam

112 Usd To Myr

Hubungan Diplomatik Malaysia Dengan China

Pokok Bunga Tahan Panas

Royal Expert White Side Effect

Big Bad Wolf Johor 2019

Lee Jong Suk Plastic Surgery

Hiv Test Untuk Kahwin